Russian TV channel challenges ban in EU court


Russian news channel RT France went to a European court on Friday to challenge a broadcast ban imposed as part of EU sanctions slapped on Moscow over its invasion of Ukraine.

The state-owned Russian media outlets Sputnik and RT — formerly Russia Today — have been banned from the airwaves and online in the EU since 2 March, accused of spreading disinformation.

ALSO READ: LIVE UPDATES: Russia’s war in Ukraine: Latest developments


Lawyers acting for the French version of RT went to the European Court of Justice in Luxembourg on Friday to argue that the ban infringed freedom of information laws.

Lawyer Emmanuel Piwnica argued before the judges that the European Council, the body that represents EU member state governments, had “no right to silence a European medium”.

The council’s representative, Raphael Meyer, countered that the ban was necessary to protect public order from RT’s “undeniably propagandistic discourse”.

The judges will take a decision in the coming months.

ALSO READ: Palestinian president hosts US delegation in Ramallah

© Agence France-Presse


Please enter your comment!
Please enter your name here